#cestujeme OSLO

9/15/2015

Konečně Vám přináším slibovaný post z našeho letního cestování.
Včera to byl měsíc, co jsme se vrátili a tak už to chtělo něco zveřejnit :)

I když už je to měsíc, stále se vracím v myšlenkách zpět do milovaného Osla!

Ale pěkně po pořádku. Na konci července jsme se vydali na malý road trip :) Autem, tři kamarádi (já, muž a jeho nejlepší kámoš) a ještě dvě slečny, co se s námi chtěly díky Jízdomatu svézt až do Norska.

Cesta uběhla skvěle, i když závěrečná etapa Trelleborg - Oslo už byla malinko nekonečná. Přece jenom, 1400 km bylo hodně. Ale zvládli jsme to, snad i díky tomu, že na trajektu jsme to zalomili ve spacácích na zemi a 3,5 hodiny nevěděli o světě. Dle muže to bylo jediné štěstí, protože jsem tak zaspala neuvěřitelné houpání lodi, což by mě normálně přivádělo do infarktového stavu :D

Celá naše cesta na sever nebyla příliš plánovaná. Měli jsme jen jedno odpoledne na sbalení všeho potřebného. A protože jsme nevěděli, jak to všechno bude, museli jsme se připravit na všechny varianty. Takže spacáky, vařič, jídlo na 10 dní, utěrky, oblečení na kempování, oblečení do města, pohorky na lezení po horách, pohodlné sandálky na tour de Oslo, teplé oblečení (v Norsku už bylo po teplém létě), bundy, stan.

Bylo toho vážně hodně. Auto nacpané do posledního místečka.

V Oslo jsme měli domluvenou jednu noc u mé kamarádky, která žije v Norsku s přítelem. Bylo to u nich skvělé, hned první večer nás vzali na grilovačku do parku, byli strašně milí. Markét, moc díky <3 !!!

A Oslo? Už když jsme přijížděli, milovali jsme ho! Ta architektura! Ten klid! To moře! To světlo, úplně jiné než u nás! To se snad nedá ani popsat. Naprosto si nás získalo. Já nejsem moc člověk, co by mohl žít všude, jsem náročná, Prahu jsem vzala na milost až po roce a bydlení v centru... Ale tady jsem po prvních 20 minutách věděla, že je to místo, kde bych mohla žít. S mužem jsme se na tom shodli v téměř stejnou chvíli... Magic moment.

Markét nám byla skvělou průvodkyní, díky ní jsme zažili Oslo velmi intenzivně, ne jen jako turisté :)

Více jsem vám připojila k fotkám :)
 Celé poznávání Osla jsme začali na Aker Brygge, což je jedna z nejhezčích a nejluxusnějších částí města. Je celá nově postavená, ještě né úplně dokončená, ale už tak uchvacuje. Jsou zde luxusní kanceláře, hotely, skvělé kavárny a samozřejmě i luxusní byty s výhledem na fjordy. Je tady taky městská pláž.

Právě se rozhodujeme, kam půjdeme na kávu a kde si dámě oběd. Markét ukazuje, že kousek odtud je dobrá kavárna. V Norsku je velmi draho, tedy pro turisty extrémně, proto jsme si vezli s sebou velké zásoby a vždy někde piknikovali. Což v Oslo nebyl vůbec problém, tam mají místa jako stvořená pro piknik. Celkově, jeden z hlavních postřehů byl, že v Norsku mají skvěle vyřešené veřejné prostory. Všude dostatek míst k sezení, akrchitektura veřejného prostoru je přizpůsobená lidem a tomu, že chtějí trávit čas venku. Ale to uvidíte v jednom z dalších postů :)
 Dům, který má vypadat jako vikingská loď.
 A už jsme v centru. Univerzita v Oslo.
 Královský palác. Měli jsme zrovna velké štěstí, byla tam přehlídka královské kapely.
MHD v Oslo je poměrně drahá, proto zde všichni jezdí na kole. Pronájem kola na sezónu (cca duben až říjen) je přibližně 6x levnější než MHD. Markét dovolila klukům, ať si půjčí kolo na její kartu a bylo o zábavu postaráno až do večera :)
A na závěr ještě fotka mě :) Ta fotka zahrádky, to je osázený nákladní kontejner, který je zevnitř vyložen zrcadly, což znásobuje tu květinovou nádheru. Můžete se tam procházet! Good idea <3
Doufám, že se vám první díl naší " Cesty na sever" líbil a já můžu jen připojit malý slib, že snad budeme brzy pokračovat!

Vaše, do Osla zamilovaná, A.

P.S. Možná tohle bude číst i Barb, nebo jiné čtenářky, žijící v Oslo, omlouvám se, pokud jsem něco zmotala :)